söndag 30 augusti 2009

Rättvisemärkts Fairtrade Fokus-veckor i Hudiksvall

Nu börjar höstens Fairtrade Fokus-veckor ta form. Ett första möte har ägt rum och denna vecka träffar jag både Bromangymnasiets treor, ambassadörer och övriga intresserade samt representanter från några medlemsorganisationer. Kul, viktigt och spännande!! Jag ska tillbaka till Bromangymnasiet på onsdag för att berätta mer och kanske inspirera några treor att jobba med detta som ett projektarbete. Det vore kanon om det kunde bli en grupp från Broman som jobbar med kampanjveckorna!

Det är första gången Hudiksvall är uttagen att vara kampanjstad så vi får hålla tummarna att det går fint. Jag har också prel.bokat provsmakningar i flera av Hudiksvalls butiker och det är fler som är på gång.

På Hudiksvalls bibliotek blir det utställning med föreläsningar och konsumentinformation och kanske något mer. Kartan över Hudiksvalls butiker och fikaställen som har Rättvisemärkt börjar också ta form så den kan nog skickas ut i början på oktober om allt går vägen!

Planeringen för den avslutande FN-dagen är också i full gång och här samverkar vi med några av Hudiksvalls lokala föreningar som arbetar med MR-frågor; Amnesty, Hjälp till Liv, Svenska kyrkan i Hudiksvall och Idenor, Kurdiska föreningen i Hudiksvall. Rättvisemärkt kommer att finnas på plats även här. Möte om detta blir det 2 september.

Jag har fått min egen arbetsplats att delta i fikarekordet och ska inom kort anmäla mig och mina 20 kollegor till Nordic Fairtrade Challenge. http://se.fairtradechallenge.org/

Hoppas fler följer efter!
God natt! /
Catja - kampanjsamordnare för Hudiksvalls Fairtrade Fokus 2009

Inga kommentarer: